En ze leefden nog lang en gelukkig verder… π²ππ
Automatiseren van getallenkennis saai? Niet met dit spannende reddingsspel! Ik maakte een leuk en interactief spel waarmee leerlingen op een speelse manier hun getallenkennis oefenen. Er zijn twee versies beschikbaar: één om getallen tot 100 te oefenen en één om getallen tot 1000 te trainen. Benieuwd wat jullie ervan vinden!
Wat heb je nodig?
- Een dobbelsteen met één of meerdere kruisen erop.
- Het kaartspel, geprint en eventueel gelamineerd.
Hoe speel je Red de prins(es)?
Stap 1: Leg de kaarten in oplopende volgorde van 0 tot 100 (of 1000) op tafel.
Stap 2: Bepaal de grootte van de sprongen waarmee jullie gaan tellen.
Stap 2: De jongste speler begint en gooit met de dobbelsteen.
Stap 3: Ziet de speler een kruis? Dan is zijn/haar beurt voorbij. Ziet hij/zij geen kruis? Dan mag de eerste sprong gezegd worden: "0".
Stap 4: De speler gooit opnieuw en mag, zolang er geen kruis verschijnt, verder tellen met sprongen (bijvoorbeeld 10, 20, 30…).
Stap 5: Komt de speler op een getal waarvan de kaart op tafel ligt? Dan mag hij/zij deze kaart houden!
Stap 6: Het doel is om zoveel mogelijk kaarten te verzamelen. Elke kaart is 1 punt waard, en wie de prins(es) redt, verdient 3 punten!
Wie redt de prins(es) van de draak en wordt de held van het koninkrijk? π°π₯
Je kan het spel downloaden via de onderstaande link.
Red de prins(es): https://tinyurl.com/42d83zwt
Heb je vragen of feedback? Laat het me weten in de reacties!
Veel spelplezier! π²β¨


Reactie plaatsen
Reacties